Sypialnia alergika – 5 rozwiązań, jak uniknąć roztoczy

Ostatnio aktualizowane: 06.02.23

 

Uczulenie na roztocza kurzu domowego są niezwykle uciążliwą dolegliwością, która daje się we znaki niezależnie od pory roku. Objawy alergii towarzyszą Ci na co dzień, jednak aby zminimalizować katar sienny, objawy atopowego zapalenia skóry oraz kaszel możesz zadbać o zdrowe, pozbawione alergenów środowisko snu. Twoja sypialnia może być miejscem, w którym łatwo namnażają się roztocza, jednak są sposoby na skuteczną walkę z nimi i minimalizację ryzyka rozwoju objawów uczuleniowych. Poznaj 5 niezawodnych sposobów na uniknięcie roztoczy kurzu w swojej sypialni i wysypiaj się zdrowo.

 

1. Wietrzenie sypialni, skutecznym sposobem na zahamowanie rozwoju roztoczy

Roztocza kurzu domowego rozwijają się szczególnie szybko i intensywnie w pomieszczeniach, w których temperatura powietrza utrzymuje się na poziomie powyżej 22 ºC. We wnętrzach przegrzanych drobnoustroje, wywołujące objawy alergii rozwijają się wyjątkowo szybko, gdyż wysoka temperatura sprzyja ich rozwojowi. Wietrzenie pomieszczenia pozwoli zachować odpowiedni poziom temperatury (najbardziej optymalne dla sypialni: 19-21 ºC) oraz dostarczyć do sypialni świeżego powietrza, sprzyjającego nie tylko eliminacji roztoczy, ale i dobremu samopoczuciu i komfortowi snu. Wietrzenie pościeli i materaca to również dobry sposób na minimalizację rozwoju roztoczy kurzu w sypialni. 

2. Utrzymanie prawidłowego poziomu wilgotności powietrza w sypialni

Alergeny, również roztocza kurzu domowego wyjątkowo szybko rozwijają się w wilgotnym środowisku. Jeżeli w sypialni poziom wilgotności powietrza utrzymuje się na poziomie powyżej 40%, warto ograniczyć czynniki, wpływające na wzrost wilgotności. Powietrze w sypialni nie powinno być zbyt suche, co sprzyja rozwojowi infekcji górnych dróg oddechowych oraz zbyt wilgotne, wpływające na rozwój grzybów i bakterii. Pleśń oraz inne grzyby wraz z pozostałymi drobnoustrojami wpływają ponadto na nieestetyczny wygląd pomieszczenia. Wykwity na ścianie, pojawiające się w efekcie zbytniego zawilgocenia powietrza w sypialni są niebezpieczne dla zdrowia nie tylko osób, zmagających się z alergią. 

 

3. Regularna, częsta zmiana pościeli

Zmiana pościeli jest gwarancją komfortowego, niezakłóconego snu. Wysokiej jakości, wykonana z naturalnych materiałów, często wietrzona i prana w wysokiej temperaturze bielizna pościelowa doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu i powinna regularnie podlegać wymianie. Pościel należy wymieniać co tydzień lub w razie potrzeby częściej. Uprana w temperaturze 60 ºC pościel stanowi gwarancję bezpiecznego użytkowania, zdrowego snu oraz minimalizuje ryzyko objawów alergicznych. Higiena bielizny pościelowej jest niezwykle istotnym elementem strategii antyalergicznej w sypialni. 

4. Materac antyalergiczny, minimalizujący rozwój roztoczy

Wśród nowoczesnych produktów do sypialni warto wybrać materac 160×200, pasujący zarówno do niedużej i przestronnej sypialni oraz zapewniający wygodny sen osobom o przeciętnej budowie ciała. Materace wiodących producentów posiadają dziś nie tylko antyalergiczne pokrowce, zdejmowalne, możliwe do wyprania w wysokiej temperaturze, ale i antyalergiczne wypełniania. W tym względzie szczególnie warto przyjrzeć się materacom lateksowym, jak materac Melody, zapewniającym komfort snu, odpowiednią wentylację, wytrzymałość i elastyczność. Ten materac odpowiedni jest dla par o dużej różnicy wagowej i należy do kategorii materaców twardych, z których wygodnie skorzystają alergicy o duzej wadze do 140 kg. 

 

5. Sprzątaj pomieszczenie, by likwidować alergeny

Niezawodnym sposobem na pozbycie się roztoczy z sypialni jest regularne odkurzanie oraz zmywanie. Świetnie sprawdza się myjka parowa, z którą bez użycia detergentów możesz osiągnąć higieniczną czystość i pozbyć się alergenów. 

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ